Voetbal- en hockeysponsoren opnieuw in het zonnetje gezet

8 december 2012 om 00:00 Nieuws

HOEVELAKEN - Het begint langzaam maar zeker een traditie te worden, de wijze waarop voetbalvereniging sc Hoevelaken en de Hoevelakense Mixed Hockey Club hun belangrijkste sponsoren weten te bedanken. Al voor de zesde keer sinds november 2009 organiseerden de sponsorcommissies van beide verenigingen gezamenlijk een 'netwerkavond', waaraan al drie jaar de naam Sportminded Hoevelaken is verbonden. Na locaties als Sparrendam, Grolsch in Enschede, AFAS en Pon in Leusden en Bakkerij Kletersteeg in Stoutenburg, stond het ontvangstcomité donderdag 6 december opgesteld in Hotel De Klepperman. Bekend oud-schaatser Hein Vergeer was daar als gastspreker aanwezig, om zijn visie op ondernemerschap met het 70-koppige auditorium te delen.

Sportminded Hoevelaken heeft al drie jaar een aantrekkelijke modus, om de belangrijkste sponsors te bedanken voor de ondersteuning van sc Hoevelaken en/of MHCH. Er wordt gezocht naar een geschikte locatie, al dan niet van één van de sponsoren, waar de aanwezigen eerst een kijkje in de keuken van het bedrijf krijgen. Daaropvolgend vertelt een aan de sportwereld gerelateerd persoon over zijn manier van werken in de sport, met daarin de nodige links naar het bedrijfsleven. Marc Lammers, Jan van Halst, Toon Gerbrands, Tim Coronel en Heinze Bakker gaven de ondernemers in de vorige edities van 'Sportminded' al de nodige tips mee. In De Klepperman gaf Hein Vergeer weer, hoe hij het behalen van succes ziet. De succesvolle schaatser, Europees - en wereldkampioen in 1985 en 1986, maar bij de jonge generatie vooral bekend als de winnaar van 'Sterren dansen op het ijs' (2006), liet weten, dat de wil om te winnen vooral bestaat uit het zien van de mogelijkheden, het oppikken van signalen en het uitstralen van passie. Voor Vergeer zelf begon dat al op veertienjarige leeftijd, het moment dat hij wist graag schaatser te willen worden, maar er van thuis onvoldoende middelen waren om dat te bekostigen. Vergeer moest daar, middels een krantenwijk, zelf voor opdraaien.

Een tweede voorbeeld van Vergeer stamt uit zijn militaire diensttijd, waarin hij een verzoek indiende om als lid van het schaatskernploegteam niet naar Duitsland te worden uitgezonden. Zijn telefonische verzoeken gaven hem rust, maar toen puntje bij paaltje kwam, werd hij publiekelijk te kakken gezet door zijn commandant. ,,Een signaal, dat ik al eerder had moeten oppikken toen mensen mij vertelden, dat de man aan de andere kant van de telefoon een twijfelachtige reputatie had''.

Na ook nog wat boekjes te hebben opengedaan over zijn eigen schaatscarrière en eveneens te hebben uitgelegd, waarom de verkeerde wissel van Sven Kramer tijdens de meest recente Olympische Winterspelen geen incident was, eindigde de avond in de bijna onvermijdelijke naborrel. Daarmee was de cirkel rond, want ook bij binnenkomst had Sportminded er voor gezorgd, dat het de sponsors aan niets ontbrak. De credits daarvoor gingen niet alleen naar de mensen van De Klepperman en de leden van de sponsorcommissies, maar ook naar Rabobank Amersfoort en omstreken, die al vanaf de start van Sportminded Hoevelaken een belangrijk aandeel heeft in de totstandkoming van de sponsorbijeenkomsten, die in het voorjaar van 2013 een vervolg krijgen. Op een nader te bepalen datum worden de sponsoren bij het volgend samenzijn op een zeilboot gehesen.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie