15 oktober 2013 om 00:00 Nieuws

________________________________

Bij aankomst bij de Koninklijke BDU is dit bericht gecontroleerd op de aanwezigheid van virussen.

NIJKERK – Zes teams, bestaande uit leerlingen van het Corlaer College, hebben zich vrijdag tijdens een kick-off sportief en competief voorbereidt op de expedities die zij zullen ondernemen. Door middel van allerlei spellen stond de communicatie en samenwerking centraal. Het wordt de vierde expeditie van het Corlaer College.

Door Belinda van der Horst

Gemotiveerd

De teams hebben ieder een eigen doel wat zij nog nader zullen bepalen. Vast staat dat twee teams naar Afrika gaan, een team naar Suriname en een team naar Roemenië. Daarnaast is er nog een fiets- en kanoteam. De leerlingen nemen op vrijwillige basis deel aan de expedities en zijn dus sterk gemotiveerd. Elk team zet zich in voor een maatschappelijk project in binnen- of buitenland. De teams moeten zelf sponsors werven in het bedrijfsleven en in hun eigen netwerk.

Doelen

Tijdens de kick-off konden de leerlingen boogschieten in de parkeergarage van sporthal Corlaer. Het boogschieten stond tevens symbool voor het doel waar de expeditieleden en hun coaches op af gaan. Namelijk doelen stellen, bepalen en halen. In de sporthal werd aan diverse spellen deelgenomen. Bij Trustfall kwam het letterlijk en figuurlijk aan op blindelings vertrouwen. Beurtelings lieten de leerlingen zich geblinddoekt achterover vallen van een stellage waarbij de teamleden hem/haar opvingen volgens een bepaalde constructie. Het getuigde van heel veel durf en vertrouwen om zich te laten vallen.

Bij Zenuwbal moestten de leerlingen met lange touwen een bal optillen en verplaatsen. Daarbij kwam het op teamwork aan. Nadat iedereen door elkaar riep wat de beste manier van aanpak was, ontstond er geleidelijk structuur . ?Iemand moet de leiding nemen’ was de algemene conclusie.

In de aula van de school werden er door de teams kano’s gebouwd van karton en zeil. De kano’s moesten vaarbestendig zijn met één persoon aan boord. De leerlingen moesten zelf een plan, ontwerp en taakverdeling maken in een tijdsbestek van 90 minuten. Ook moest het ontwerp origineel zijn. Na afloop van de kick-off werd er een wedstrijd met de kano’s gehouden.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie