Henry Hamstra timmert aan de weg

28 april 2010 om 00:00 Nieuws

De frequentie zou per 1 januari 2002 vrijkomen en de invulling daarvan zag Hamstra wel zitten. De lokale omroep heeft het wettelijk recht op een kanaal en Henry Hamstra wilde onder de naam Hmedia wel zorgen dat het lokale kanaal bestaansrecht zou krijgen door genoeg reclamegelden binnen te krijgen.

NIJKERK - Nooit was het in hem opgekomen voor zichzelf te gaan beginnen. Totdat zich de mogelijkheid voordeed in 2001 om wat te gaan betekenen voor de kabelkrant in Nijkerk.

door Maureen van Goethem

Nu bijna negen jaar later is dat nog steeds zo. Hmedia betaalt uit de reclame-inkomsten de lokale omroep en de lokale omroep op haar beurt voldoet aan de nieuwsvoorziening op het kanaal. Henry: ,,Het nieuws betreft hoofdzakelijk lokale berichtgeving, soms aangevuld met relevant regionaal nieuws en foto’s. Het is niet mijn eigenlijke werk maar om actueel te zijn ga ik buiten de reguliere redactie om achter ad hoc nieuws aan. Wat bijvoorbeeld ‘s ochtends om elf uur gebeurd is, staat vaak nog geen uur later op de kabelkrant.’’

Op de kabelkrant vindt u, buiten het nieuws en politieberichten, ook tal van andere rubrieken zoals sport, het weer, activiteiten en service berichten. Dat de kabelkrant nog steeds bestaansrecht heeft, blijkt wel uit het feit dat de aanbieder van Glasvezel in Nijkerk de lokale omroep heeft opgenomen in haar zenderpakket.

Maar Henry Hamstra doet meer. Ook voor professionele foto’s (onder meer gebruikt bij de Jakhalzen in ‘De Wereld Draait Door’ en een item in ‘Man bijt Hond’ de Telegraaf en het AD), het maken van advertenties, nieuwsbrieven of brochures bent u bij Henry aan het juiste adres.

Daarnaast houdt hij zich bezig met PR voor diverse bedrijven en sportverenigingen in en om Nijkerk. Binnenkort bijvoorbeeld gaat de vernieuwde website van de Nijkerkse Ondernemers Vereniging online. Henry heeft daarvoor de inhoud gemaakt en zal deze bijhouden. Maar ook de aankondigingborden op alle invalswegen van Nijkerk worden door Hmedia verzorgt. Het motto van Henry is dan ook: ‘vraag het mij en binnen 24 uur laat ik weten wat ik voor u kan betekenen’.

Henry zoekt ook nieuwe uitdagingen. Bij juwelier De Graaff aan de Oosterstraat in Nijkerk is onlangs het eerste TV systeem geplaatst met realtime lokaal en landelijk nieuws, eigen reclame en buienradar. Dit nieuwe ‘kijken’ wil Henry graag introduceren in de rest van Nijkerk. ,,Het zou mooi zijn wanneer meer ondernemers deze vorm van plaatselijke en regionale actualiteit zouden willen laten zien in hun winkel. Informatie die beschikbaar is moet direct te zien zijn.”

u HMedia. www.hmedia.nl of volg via Twitter: http://twitter.com/hmedianijkerk

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie