Studio Frisk, fris en eigenzinnig
18 januari 2012 om 00:00 Ondernemend“Op 5 september 2011 ben ik gestart met mijn eigen bedrijf, Studio Frisk. Ik bedenk concepten, maakt passende grafische ontwerpen en daarbij schrijf ik teksten.” Wendy heeft er niet lang over nagedacht. De daadwerkelijke stap naar de Kamer van Koophandel was ook zo genomen. “Er kwam daarna wel veel bij kijken, het opstarten van een zaak, maar het was zeker haalbaar.”
door Maureen van Goethem
Naam
De keuze voor de naam Studio Frisk kwam niet zomaar. Er zit wel degelijk een duidelijk idee achter. “In het woord ‘Frisk’ zie ik het woord ‘fris’. Ik maak een frisse start en die frisheid wil ik ook uitstralen. Alle positieve ervaringen die ik heb opgedaan in de afgelopen jaren bundel ik samen en dat is het vertrekpunt voor een jong en fris bedrijf.”
Eigenzinnig
Wendy bekijkt alles fris, helder en kleurrijk. Met een eigenzinnige kijk op communicatie en concepten die werken. Of het nu gaat om een nieuwe huisstijl, logo, website, affiche of totale campagne. Wanneer iemand een idee heeft en dit gerealiseerd moet worden, brengt Wendy het op papier en tot uitvoering.
Door de passie voor ontwerpen verrast Wendy een klant graag met een eigenzinnig ontwerp dat aanslaat. Want dat eist de huidige tijd van een creatief bureau dat zich bezighoudt met grafisch design in de breedste zin van het woord.
De kracht van Wendy ligt in het vertalen van de activiteiten en het ‘karakter’ van een bedrijf in een grafisch ontwerp. En vervolgens in het in samenhang ontwikkelen van middelen die ieder voor zich aan de gewenste uitstraling bijdragen.
Onderscheidend
“Wat mij onderscheidt van andere grafisch ontwerpers, is dat ik een afgeronde opleiding Grafisch ontwerpen aan de Kunstacademie, destijds nog gevestigd in Kampen, heb gevolgd. En bovendien heb ik onlangs een cursus Copywriting gevolgd. Ook daarvan heb ik een diploma op zak. Ik heb veel ervaring opgedaan, waar ik dankbaar gebruik van maak!”
u Studio Frisk. www.studiofrisk.nl