Op de foto Femke Mandema met haar zilveren medaille op de 200 meter vlinderslag.
Op de foto Femke Mandema met haar zilveren medaille op de 200 meter vlinderslag. Flevo Nijkerk

Opnieuw medaille voor Nijkerkse Flevo zwemmer op Gelderse A kampioenschappen

18 november 2024 om 07:31 Zwemmen

NIJKERK In het tweede weekend van de Gelderse A kampioenschappen kwamen Sophie van der Horst en Femke Mandema wederom in actie. Op zaterdag begon Mandema met de 200 meter vlinderslag. Ze zwom een indrukwekkende tijd van 3:08,16, wat haar de tweede plaats opleverde, slechts twee seconden achter de winnaar. Bovendien verbeterde ze hiermee het clubrecord. 

Vervolgens namen zowel Sophie als Femke deel aan de 100 meter wisselslag, waarbij Van der Horst nog een persoonlijk record behaalde. De laatste dag had Mandema nog drie afstanden op het programma staan: de 400 meter vrije slag, de 200 meter wisselslag en de 50 meter rugcrawl. Op alle drie de afstanden zwom ze een persoonlijk record, maar helaas was dit niet voldoende om nog een extra medaille in de wacht te slepen. 

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie