Afbeelding
Foto door Kelly L via Pexels

Communicatie en reclame in de buitenlucht

Partnercontent

Maak een wandeling door de stad Nijkerk of rijd een kwartiertje rond in de auto; let op de verschillende reclame-uitingen die je tegenkomt onderweg. Buitenreclame heeft de afgelopen tijd aan populariteit gewonnen onder bedrijven. Het biedt verschillende voordelen ten opzichte van online reclame. Wist je bijvoorbeeld dat communicatie en reclame in de buitenlucht over het algemeen voordeliger is dan online reclame? 

Neem bijvoorbeeld bedrijven die adverteren in Den Haag middels NPB Media buitenreclame. Uit onderzoek blijkt dat er op de Zuid-Hollandlaan in deze stad dagelijks zo’n 20.000 gemotoriseerde voertuigen rijden. Reken je dit door naar een volledig jaar, dan kom je uit op miljoenen impressies van voorbijgangers. De kosten voor deze miljoenen impressies in de buitenlucht liggen lager dan die voor hetzelfde aantal impressies in een zoekmachine. 

Combineer online reclame en uitingen in de buitenlucht

Helemaal te vergelijken vallen online reclame en de impressies in de buitenlucht natuurlijk niet. Online reclame is vaak gericht op een specifieke doelgroep, terwijl de communicatie en reclame in de buitenlucht algemener blijft in veel gevallen. Juist de combinatie van beide vormen van reclame is aan te raden. Buitenreclame helpt je de naamsbekendheid van je organisatie lokaal snel uit te breiden. Dat is noodzakelijk om consumenten te trekken. Zeker bij duurdere producten en diensten hebben consumenten zes à zeven contactmomenten nodig, voordat zij het product afnemen. 

Buitenreclame interessant om jongeren te bereiken

Opvallend is dat uit onderzoek blijkt dat met name jongeren vertrouwen hebben in de buitenreclame die zij aangeboden krijgen. In de leeftijdsgroep van 15 tot en met 24 jaar geeft 73% aan vertrouwen te hebben in buitenreclame. Ook in de groep van 40 tot en met 54 jaar vertrouwen veel mensen op buitenreclame: 66%. Bij de groepen van 25 tot en met 39 jaar en in de groep met mensen ouder dan 55 jaar is het vertrouwen het laagst: 60%. Jongeren blijken vaak lastig te bereiken zijn voor bedrijven. Buitenreclame kan de uitkomst voor deze organisaties zijn als jongeren een groot deel vormen van hun doelgroep. 

Verschillende soorten buitenreclame

Communicatie en reclame in de buitenlucht is op verschillende manieren mogelijk. Naast de eerder genoemde lichtmastreclame, kan ook rotondereclame een idee zijn. Het voordeel van rotondereclame is dat dit nauwelijks te missen valt. Ook in de stad Nijkerk wordt deze vorm van buitenreclame steeds vaker toegepast. Een derde optie is het gebruik van reclameborden onder stadsklokken. Zeker bij voetgangers en fietsers zal deze reclame opvallen. 

advertentie