Landelijk gingen ruim 300.000 verkopers 'ouderwets' langs de deuren (foto pré-corona, 2019)
Landelijk gingen ruim 300.000 verkopers 'ouderwets' langs de deuren (foto pré-corona, 2019) Grote Clubactie

Clubs uit Nijkerk halen ruim 24.500 euro op: ‘Grootste opbrengst ooit’

4 december 2020 om 17:15 Overig

NIJKERK Verenigingen in de gemeente Nijkerk hebben in de afgelopen maanden 24.627 euro opgehaald door middel van de Grote Clubactie. Landelijk deden zo’n 5.300 verenigingen mee, en ruim 300.000 verkopers gingen ‘ouderwets’ langs de deuren. Samen haalden zij dik 9,5 miljoen euro op door meer dan 3 miljoen loten te verkopen. De deelnemende clubs verbreken hiermee alle records.

,,Dit is de grootste opbrengst in de 48-jarige geschiedenis van de Nationale Grote Clubactie.” Directeur Frank Molkenboer kan zijn geluk niet op: ,,Ik ben supertrots dat iedereen zo zijn best heeft gedaan. Juist in deze moeilijke tijden is dit soort saamhorigheid belangrijk.” De afgelopen jaren daalde het aantal clubs dat deelnam aan de Grote Clubactie. Die trend is volgens Molkenboer nu ‘krachtig doorbroken’. Dit jaar doen er zelfs weer meer clubs mee dan vorig jaar. ,,Dit laat zien dat de loterij nog steeds springlevend is. En dat is fijn, want ook in de toekomst hebben verenigingen onze loterij keihard nodig om financieel gezond te blijven.”

OPBRENGST De lokale verenigingen haalden de volgende bedragen op:

NIJKERK K.V. Sparta Nijkerk: 4128 euro , V.V. Sparta Nijkerk: 2859 euro, NGV Excelsior Nijkerk: 2745 euro, HC Nijkerk: 1992 euro, Nijkerkse Sportclub: 1959 euro, NWV Flevo: 1482 euro, BV Sparta Nijkerk: 477 euro, Atletiek Vereniging Nijkerk: 402 euro.

HOEVELAKEN Volleybalvereniging Surf: 2979 euro, Gymnastiekvereniging Hellas: 1509 euro, Korfbalvereniging Telstar: 1506 euro, MHC Hoevelaken: 249 euro.

NIJKERKERVEEN P.C. De Waaghalsjes: 1494 euro, MV Concordia: 846 euro. 

ONLINE Verkopers gingen dit jaar nog steeds ‘ouderwets’ langs de deuren, waarbij voldoende afstand werd bewaard. Daarnaast werden vanwege de coronacrisis nieuwe online middelen ingezet. Zo kon de verkoop volledig coronaproof doorgaan. De verkopers bleken digitaal enorm creatief: QR-codes, e-mail, social media en WhatsApp werden ingezet om loten te verkopen. Video’s werden gedeeld om familie en vrienden aan te zetten tot het kopen van een lot of anderen te enthousiasmeren. Voor het eerst gebeurde dit ook via TikTok. Kinderen deelden talloze filmpjes met de hashtag #groteclubactie.

Gekochte loten kunnen gecheckt worden vanaf 10 december via de lotchecker op clubactie.nl. Er zijn prijzen te winnen. Van het opgehaalde bedrag gaat 80 procent naar de club. 

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie