Audicien Franck van Popta werkt al sinds 2004 in deze branche en is 2,5 jaar geleden als filiaalleider van Oorwerk Amersfoort aan de slag gegaan.
Audicien Franck van Popta werkt al sinds 2004 in deze branche en is 2,5 jaar geleden als filiaalleider van Oorwerk Amersfoort aan de slag gegaan. Maureen van Goethem
De specialist

Oorwerk, niet zomaar een audicien maar een ‘uwdicien’

11 januari 2023 om 18:00 Zakelijk

AMERSFOORT Enkele jaren geleden heeft Oorwerk Audiciens, een familiebedrijf opgericht in 2009 met ruim dertig vestigingen, de zaak van Kaasschieter in Winkelcentrum Vathorst overgenomen. Audicien Franck van Popta werkt al sinds 2004 in deze branche en is 2,5 jaar geleden als filiaalleider van Oorwerk Amersfoort aan de slag gegaan.

Mensen komen bij Oorwerk omdat er getwijfeld wordt aan het gehoor. Franck luistert naar zijn klanten, zoekt naar de beste oplossing en geeft een passend advies. Daarom heten bij Oorwerk audiciens ‘uwdiciens’, want zij begrijpen dat een mens naast oren ook gevoelens, wensen en eisen heeft. ,,Er wordt gewerkt volgens afspraak. Dit doe ik om echt de tijd te hebben voor een klant om de metingen te doen en te luisteren naar de wensen van de klant.’’ Allereerst wordt er een (gratis) gehooronderzoek afgenomen in een speciale cabine. Hieruit volgt een recept waarin precies staat hoe het met het gehoor is. ,,Een gehooronderzoek is vrijblijvend en u kunt eerst enkele weken proefhoren alvorens u een keuze maakt.’’

We zoeken naar de best passende oplossing bij de klant, jong of oud, én zijn of haar budget

OPLOSSING De innovaties op het gebied van hoortoestellen volgen elkaar snel op. Oorwerk volgt deze ontwikkelingen op de voet en biedt haar klanten een ruime keuze uit hoortoestellen van de diverse topmerken. ,,Hoortoestellen zijn er in zoveel soorten en prijsklassen, bij het maken van de juiste keuze spelen vele factoren een rol. We zoeken naar de best passende oplossing bij de klant, jong of oud, én zijn of haar budget”, zegt Franck. ,,Kunnen verstaan is cruciaal voor een prettig leven, net als ademhalen. Toch gaat zo’n 80 procent van de mensen met hoorproblemen pas na vijf tot zeven jaar naar een audicien.’’ 

Het kan ook voorkomen dat na onderzoek een bezoek aan een KNO-arts noodzakelijk is. Franck heeft contacten met artsen in de wijde omgeving en de lijntjes zijn kort. ,,Fijn is dat, na een eventuele doorverwijzing, de klant altijd even terugkomt om te vertellen hoe het afgelopen is.’’

TEVREDEN Welke oplossing het beste bij iemand past, verschilt van persoon tot persoon. Misschien voldoet een eenvoudig hoortoestel. Bij iemand anders biedt een uitgebreider toestel wellicht meer mogelijkheden. ,,Wij hebben topmerken in huis (geen eigen merken) omdat je dan ook aan de andere kant van de wereld geholpen kan worden als er bijvoorbeeld een probleem ontstaat. Als voorbeeld heb ik iemand geholpen die zich in Indonesië bevond. Door het opsturen van de nodige software was het probleem snel verholpen. Een tevreden klant, daar doen we het voor.’’ 

Een tevreden klant, daar doen we het voor

Niet onbelangrijk is dat Oorwerk contracten heeft met alle zorgverzekeraars. Een groot deel van de hoortoestellen wordt voor ten minste 75 procent vergoed, maar wat de klant uiteindelijk zelf moet betalen, hangt ook af van de gehoorconditie en de persoonlijke wensen en eisen. ,,Uiteindelijk bepaalt de klant wat belangrijk is. Wij kijken samen naar de specifieke situatie en helpen de klant met de keuze voor de juiste oplossing.’’

AANDACHT Wie nu merkt dat zijn of haar gehoor achteruit gaat, weet waar hij moet zijn. Wilt u verzekerd zijn van de onverdeelde aandacht van de audicien, dan doet u er goed aan om vooraf een afspraak te maken.

Dit artikel wordt u aangeboden door Oorwerk Audiciens, Cruquius 14 in Amersfoort. Meer informatie via: 033 200 04 85 of www.oorwerk.nl. Bij interesse in een advertorial of ander vorm van publiciteit voor uw vereniging of onderneming, staat media-adviseur Gemma Otten u graag te woord over de mogelijkheden in onze papieren kranten of digitale kanalen: tel. 06 - 53 48 85 64 / 0342494260 of g.otten@bdu.nl.

advertentie
advertentie