Computer Support Nijkerk als vanouds

11 april 2012 om 00:00 Ondernemend

Op de vraag ‘Waar ga ik heen wanneer mijn pc het niet doet’, is sinds vier weken weer een makkelijk antwoord te geven: naar Computer Support Nijkerk. Niets staat Erik Roelink in de weg om de draad weer op te pakken nadat de vorige huurder er mee ophield. Inmiddels is het team specialisten uitbreid naar zes en is tevens een stagiair de gelederen komen versterken.

NIJKERK - Na enige tijd absent te zijn geweest is hij weer helemaal terug van weggeweest: Oprichter/eigenaar van de Computer Support Nijkerk, Erik Roelink.

door Maureen van Goethem

Wanneer een computer, laptop of randapparatuur ter reparatie wordt aangeboden, ligt er altijd een checklist klaar. Eerst worden vragen aan de klant gesteld zoals ‘wat het probleem is’, ‘wat heeft de klant er zelf al aan gedaan’.

Je hebt veel te maken met virussen, spyware, trojan of volgens de provider ben je een spamverstuurder, terwijl je dat niet in de gaten hebt. Het zou een hardware probleem kunnen zijn, zoals een defect moederbord of een stoffige binnenkant waardoor de pc oververhit raakt. Het zijn allemaal dagelijks voorkomende problemen waarmee mensen te maken kunnen krijgen.

,,Waar het in mijn zaak met name om gaat is dat er altijd een tevreden klant de deur uit loopt,’’ vertelt Erik. ,,Wij doen er uit alle macht wat aan om een defect apparaat te repareren zodat de klant thuis weer verder kan. Alles wordt genoteerd op die checklist, zodat er de volgende dag ook door andere personeelsleden aan verder gewerkt kan worden. Dan doe je geen dubbel werk.’’

Erik en zijn team hebben ooit een klant enorm uit de brand kunnen helpen toen de klant met z?n auto over zijn laptop was gereden. ,,De harde schijf hebben we kunnen redden. Het enige wat de klant moest doen was een nieuwe laptop aanschaffen. We hebben de gegevens overgezet. En hij ging als content mens de deur uit.’’

Het interview vindt plaats terwijl de winkel open is en Erik af en toe een klant gaat helpen. Als interviewer kan je er soms niet onderuit wanneer een klant iets zegt of vraagt. Ook deze keer is dat zo. Erik licht dat toe: ,,Het is leuk om te horen dat ze me gemist hebben en dat ze blij zijn dat ik als vertrouwd gezicht weer in de winkel sta.’’

u Computer Support Nijkerk. Hogenhof 2, Nijkerk. Tel.: 033-8446584. www.computersupportnijkerk.nl

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie