EH Coiffu-res bijna één jaar

3 november 2010 om 00:00 Ondernemend

Binnen de zes weken tot opening viel precies Kerst en oud en nieuw en heeft zij voornamelijk besteed aan het regelen van zakelijke dingen, zoals welke merken, productlijn, pin, telefoon. ,,Eigenlijk was het pandje in goede staat maar als ik meer tijd had gehad, dan was er wel een andere vloer in gekomen, had ik de wanden in een andere kleur geverfd enzovoort,” aldus Evelien.

NIJKERK - In januari 2010 heeft Evelien van Hussel de kapperszaak overgenomen van Saskia Oudshoorn. Voordat zij deze stap zette, was zij bedrijfsleider bij een andere kapsalon. Door het gemis aan het contact met klanten besloot zij de stap te wagen. Eind 2009 hoorde Evelien dat Saskia -na 12 jaar- zou gaan stoppen en dat de zaak per 1 januari kon worden overgenomen. De beslissing van de vorige eigenaresse was gebaseerd op het feit dat het pand gesloopt zou gaan worden. Dat ging, gelukkig voor Evelien, niet door.

door Maureen van Goethem

Ontwikkelingen

,,Maar er was niet zoveel tijd en de mensen moesten natuurlijk ook in januari gewoon naar de kapper kunnen. Daarom ben ik lekker na zes weken open gegaan.”

Allereerst zorgt Evelien er voor om zelf op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in de kapperswereld. Regelmatig volgt zij cursussen en trainingen en blijft zij op die manier werken aan haar vakbekwaamheid.

Producten

,,Ook de producten waarmee ik werk zijn constant in ontwikkeling. In de salon gebruik ik hoofdzakelijk hoogwaardige producten. Ik gebruik producten die problemen kunnen verminderen zoals haaruitval en andere haarproblemen. Het is een product waar ik al jaren mee werk en waar ik ook zeer tevreden over ben.”

Evelien had niet verwacht dat zij het werken in in haar eentje leuk zou vinden. De klanten worden altijd persoonlijk behandeld. ,,In mijn salon neem ik de tijd en heb ik daardoor alle aandacht voor de klant. Ook al heeft de klant nog zoveel vragen over een behandeling. Wilt u hetzelfde kapsel behouden, wilt u een kleine aanpassing of zelfs een complete make-over? Voor mij is dit geen enkel probleem, ik sta altijd voor u klaar.”

Evelien werkt grotendeels op afspraak maar wanneer er tijd is, bestaat de mogelijkheid dat een klant tussendoor komt.

,,Extra tijd’’

Het is belangrijk dat klanten zich thuis voelen in de salon. “Wanneer er bijvoorbeeld sprake is van een ernstige ziekte waarbij de klant het prettig vindt dat er geen andere klanten bij zijn, ook dan neem ik extra tijd voor de klant.”

uEH Coiffures is te vinden aan de Singel 24, Nijkerk. Telefoon: 033-2450456

advertentie
advertentie