OVH introduceert Facebookpagina

6 januari 2014 om 00:00 Nieuws

HOEVELAKEN - ,,Het zijn voor ondernemers moeilijke tijden, het sleutelwoord is nu 'gunnen'. De potentiële klanten gunnen het niet een winkel, maar juist de gezichten achter de winkel en in de winkel. Juist daarom is het vooral in deze tijd belangrijk om als extra promotiemiddel de sociale media in te schakelen. Er is in onze optiek geen beter middel dan Facebook om je gezicht te laten zien."

door Gerrit Steen

Aan het woord is Arjan Molenaar, werkzaam bij Electro World Weterings in Hoevelaken en mede initiatiefnemer van de Facebookpagina van de Ondernemers Vereniging Hoevelaken: facebook.com/centrumhoevelaken. Molenaar: ,,In de traditionele marketingmix met de 4 P's van product, prijs, plaats en promotie moet er niet alleen tijd voor sociale media worden gevonden maar ook vrijgemaakt. Internet is best lastig voor ondernemers, maar je ontkomt er gewoon niet aan, het is belangrijk dat er een omslag wordt gemaakt."

Bedrijvenpagina

,,Iedere ondernemer heeft inmiddels wel een website. Alleen een stukje lokale informatievoorziening en de mogelijkheid om je gezicht te laten zien ontbreekt. Mensen gaan niet naar een website om te zien wie er in een winkel staat, dat laat je op facebook zien. Je hebt binnen facebook twee soorten pagina's: vriendenpagina's en bedrijvenpagina's. Het voordeel van een bedrijvenpagina is dat aan de bovenkant een administratiepanel staat waarop je ziet wie je pagina leuk vindt, wie berichten naar je stuurt, hoeveel mensen je laatste update bekijken."

400 likes

,,We zijn begin november gestart met facebook.com/centrumhoevelaken, na anderhalve dag hadden we 135 likes, nu zitten we al op bijna 400 fans. Een bericht op facebook moet informatief maar ook vermakelijk zijn, de meeste likes krijg je vaak op foto's waarop een gezicht te zien is. Laatst stonden Berry Weterings en ik voor een levensgroot tv-scherm op de pagina van Weteringselectroworld, daarop kwamen heel veel likes, facebook hoeft niet moeilijk te zijn. Er gaat best wel wat tijd in zitten, maar op het moment dat het loopt hoeft het geen uren te duren om er iets aan te veranderen. Gewoon een foto waarop je gezicht te zien is werkt perfect."

Gezamenlijke inspanning

'Centrum Hoevelaken' gaat natuurlijk niet alleen over de winkels en de ondernemers in Hoevelaken, maar juist over gezamenlijke evenementen die georganiseerd worden zoals de Dorpsdag, Koninginnedag (Koningsdag), de Kerstmarkt en meer. Molenaar: ,,Als 'Centrum Hoevelaken' willen we uitdragen dat Hoevelakers trots kunnen zijn op wat Hoevelaken te bieden heeft. Er zijn nog steeds ondernemers in het dorp die denken 'We doen het zelf wel'. Als ondernemersvereniging doen we een gezamenlijke inspanning om ervoor te zorgen dat de mensen zoveel mogelijk onze winkels bezoeken en in Hoevelaken de boodschappen doen. Ik hoop dat ze zien dat het leuk is, dat mensen dit ook leuk vinden en dat ze het nuttig en mooi vinden om zich aan te sluiten bij de ondernemersvereniging."

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie