Marktbakker Kevin

10 maart 2010 om 00:00 Nieuws

Hij moest kisten sjouwen, zorgen dat de kraam er een beetje goed uitzag en af en toe wat verkopen. ,,Dat vond ik hartstikke leuk, het was hard werken en op de terugweg viel ik als een blok in slaap, maar mijn school maakte ik gewoon af.”

NIJKERKERVEEN - Elke week op donderdagochtend staan op de hoek van de Van Dijkhuizenstraat en Van Noortstraat vier ondernemers hun waren te verkopen. De bakker, de slager, de kaasboer en de groenteboer. De komende weken zult u in deze rubriek de ondernemers aan het woord zien. Deze week: de bakker. Kevin Nel (23) studeerde MBO-bouwkunde voordat hij besloot het marktwezen in te gaan. Als 13-jarig jochie ging hij mee met de vader van een goede vriend, helpen op de markt.

door Maureen van Goethem

Dolenthousiast

Terwijl Kevin steeds vaker meegaat naar de markt, komt een kennis naar hem toe met de vraag of hij de wagen wil overnemen. Hij is dolenthousiast en besluit ervoor te gaan.

Bakkerij ‘t Stoepje is al weer dertig jaar geleden opgericht en is het bekendste franchise-concept in brood, koek en banket op de markten in Nederland. Inmiddels komt u Bakkerij ‘t Stoepje wekelijks op meer dan 900 markten in Nederland tegen.

De bakkerij wil de ambachtelijke bakker zijn van de markt, die zich onderscheidt in assortiment, kwaliteit, prijs en presentatie. Bakkerij ‘t Stoepje is beroemd om zijn roomboter super krentenbollen, roomboter super gevulde koeken, natte cake, roomboter suikerbrood, smulbroodjes, woepies, brood van toen en habsburgers. Kevin: ,,Ik heb dagelijks meer dan 150 verschillende producten bij me, waaronder streekgebonden specialiteiten.”

Renovatie

Begin maart is de gemeente begonnen met het renoveren van het marktpleintje. ,,Het duurt ongeveer twee weken. Alles wordt er uit gehaald. Er komen nieuwe stenen in en een stroomaansluiteing. Dat is bijzonder prettig, want we willen onze klanten iedere dag verwennen, natuurlijk met leuke aanbiedingen maar ook met een kopje koffie. Alleen om die redenen komen onze klanten graag bij onze kraam terug.”

Inmiddels heeft ‘t Stoepje ook de verpakking opgefrist en verkopen zij sinds februari dit jaar Kikabrood. Dit brood is gevuld met onder meer cranberry`s en rozijnen. Een deel van de opbrengst van het Kikabrood gaat naar de Stichting Kika. Regelmatig worden artikelen in dit assortiment toegevoegd. ,,Straks kan ik ook de oven gebruiken, zodat we vers afgebakken of lekkere warme broodjes kunnen verkopen.”

uKevin Nel, marktbakker van ‘t Stoepje op de donderdagochtendmarkt in Nijkerkerveen.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie