10 jaar Hmedia: meer dan reclame

18 januari 2012 om 00:00 Ondernemend

Tegelijk met de invoering van de euro om 00.00 uur op 1 januari 2002 kwam de eerste reclame op de kabelkrant voorbij die Hamstra had geplaatst. ,,Daar is het mee begonnen, met de kabelkrant van Nijkerk.”

NIJKERK - Afgelopen 1 januari was het 10 jaar geleden dat Henry Hamstra het avontuur opzocht en besloot voor zichzelf te beginnen.

door Maureen van Goethem

In eerste instantie gaf Hamstra het medium hooguit nog vijf jaar, maar nu tien jaar later is het nog steeds springlevend. In de loop der jaren zijn er heel wat zaken bijgekomen voor Hmedia. Zichtbaar qua werkzaamheden zijn de toegangsborden in Nijkerk waar de braderieën en andere evenementen voor de stad worden aangekondigd. Al enkele jaren worden deze verzorgd door Hmedia i.o.v. de Nijkerkse Ondernemers Vereniging. “Voor diezelfde club wordt ook al 10 jaar de interne nieuwsbrief verzorgd en dat is dan het minder zichtbare werk.”

In de loop der jaren is Hmedia voor veel bedrijven de tussenpersoon geworden als het gaat om personeels- en overige advertenties. “Wij hebben de afspraken en de aanleverspecificaties van de verschillende kranten,” aldus Henry. “Daarmee nemen wij veel werk weg bij de opdrachtgever die daar zelf niet zo vaak mee te maken heeft. De prijs is laag, omdat Hmedia goede afspraken heeft met de verschillende media en daar mag de klant natuurlijk van profiteren.”

Bij het begin van zijn werkzaamheden heeft Hmedia ook de website www.centrumnijkerk.nl opgericht. Een site met nieuws uit Nijkerk die uiteindelijk werd gericht op de ondernemers in Nijkerk. Na enkele jaren is de site helemaal een ondernemerssite geworden en is nu de officiële site van de N.O.V.. Omdat Hamstra het nieuws nog steeds erg interessant vindt en ook graag fotografeert is hij gaan samenwerken met verschillende 112 websites. Vooral een hobby die met enige regelmaat er voor zorgt dat media zijn werk willen hebben en daarvoor willen betalen.

In 2012 wil Hmedia verder met een eigen Narrowcasting systeem. Hiermee krijgt de klant content via zijn TV die zoveel mogelijk op maat is gesneden voor hem. De Businessclub van Sparta Nijkerk maakt voor het tweede jaar gebruik van dit systeem en het wordt nu tijd dat we het verder gaan uitzetten in Nijkerk. “Als ik het zijn in Nijkerk als mijn hobby mag zien dan heb ik van mijn hobby mijn werk weten te maken,” besluit Henry Hamstra.

u Hmedia via: twitter @hmedianijkerk, http://nl.linkedin.com/in/henryhamstra, www.hmedia.nl en mail info@hmedia.nl

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie