Afbeelding
Citymarketing Nijkerk

Online bereik LekkerNijkerk meer dan verdubbeld

15 september 2020 om 15:22 Zakelijk

NIJKERK Stichting Citymarketing Nijkerk werkt sinds de oprichting in 2018 hard aan het bouwen van een sterk merk voor Nijkerk. Dit doen zij onder de noemer ‘Lekker Nijkerk – Stad vol Smaak’. De stichting deelde dinsdag enkele feiten die tonen dat er aan de digitale weg getimmerd wordt.

Zo is het websitebezoek in een jaar met 186 procent gestegen naar 85.262 websitebezoeken in 2019 en steeg het aantal YouTubeviews met 200 procent naar 1600. Ook op Facebook werd Nijkerk als merk beter gevonden (+209% stijging in 2020 naar 409.964 views); Instagram (21600% stijging in 2020 naar 152.484 contactmomenten) en LinkedIn: (100% stijging in 2020 naar 10.746 contactmomenten).

,,Vanuit de gemeente en de Dialoog Samen aan Zet kregen wij destijds de opdracht om te bouwen aan een sterk merk voor Nijkerk. Met een zeer betrokken en fanatiek bestuur zijn we die uitdaging aangegaan”, vertelt Han Verhoog, voorzitter van de Stichting Citymarketing Nijkerk.

Enkele projecten waar LekkerNijkerk de afgelopen tijd aan heeft gewerkt zijn het uitbrengen van een Nijkerkse stadsgids, het creëren van een brandmovie en meer awareness op social media, het ‘LekkerNijkerk’ bord langs de A28 en een uitgebreide website met alle informatie over Nijkerk.

Volgens de Nijkerkse citymarketeer Iris Lengkeek is juist in deze tijd het belang van citymarketing maar al te duidelijk. ,,Leegstand in de binnenstad is iets waar veel steden in Nederland mee kampen. Wanneer wij Nijkerk op de kaart blijven zetten in de regio, en steeds meer mensen onze gemeente bezoeken, zal dat een positief effect hebben op de lokale economie.”

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie