Wilbert van den Burg kwam vorig jaar voor het eerst in contact met de ijsbaan, toen hij werd gevraagd om in te vallen in een curlingteam
Wilbert van den Burg kwam vorig jaar voor het eerst in contact met de ijsbaan, toen hij werd gevraagd om in te vallen in een curlingteam Arjan Gerritsma

Visual Art and Design nieuwe sponsor Nijkerk on Ice

7 november 2019 om 15:28 Zakelijk

NIJKERK Met Visual Art and Design heeft Nijkerk on Ice (Nice) een nieuwe hoofdsponsor binnengehaald. ,,Ik werd getriggerd door het artikel over vriezen of dooien voor de ijsbaan", zegt eigenaar Wilbert van den Burg. ,,Daarin zei de organisatie dat er bestuursleden en sponsors nodig waren en ik zou het zonde vinden als zo'n evenement niet meer door zou kunnen gaan."

Van den Burg kwam vorig jaar voor het eerst in contact met de ijsbaan, toen hij werd gevraagd om in te vallen in een curlingteam. ,,Toen zag ik voor het eerst wat er stond en allemaal gebeurde. Het bestuur zocht nog een sponsor voor alle reclame-uitingen, dus de samenwerking past perfect." Behalve de borden, gaat Visual Art ook meedenken en helpen bij een sfeervolle, winterse inrichting van het geheel. Bijvoorbeeld voor Het Paviljoen, samen met Holland Events en Willems Interieurs. ,,Twee jaar geleden verbonden we onze naam al aan de Visual Art Rally die vorig jaar voor het eerst ook in Nijkerk werd verreden. We zijn nu overigens druk met een nieuwe editie die mogelijk ook weer in Nijkerk komt."Ik zou het zonde vinden als zo'n evenement niet meer door zou kunnen gaan

Naast Visual Art, verwelkomde Nijkerk on Ice onlangs ook al Pearle Opticiens, New York Pizza en Administratiekantoor Van Deuveren en Blankestijn. Toch moet het evenement dit jaar nog haar reserves aanspreken en zijn toekomstige edities nog niet zeker: ,,Veel van driejarige sponsorcontracten 'Vrienden van Nice' liepen dit jaar af. Daarnaast moet het nieuwe bestuur een achterstand inlopen, omdat lang onduidelijk was of er nog werd ingezet op een nieuwe editie", legt de - zelf ook nieuwe - voorzitter Benedict Jansen uit. ,,Daarnaast hebben na een overname veel Nijkerkse bedrijven geen lokale binding meer, dat maakt sponsors zoeken door middel van 'koude acquisitie' lastig." Onlangs vertrokken drie bestuursleden, maar daarvan zijn twee posities weer ingevuld. ,,Een vrijwilliger die kan helpen in de sponsorcommissie is daarom nog zeer welkom."

Het eerste jaar droeg Van den Tweel veel bij aan de noviteit, sindsdien is Jumbo Veltink al acht jaar de meest prominente geldschieter. 

Bart Belterman
Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie