Afbeelding
Harry Koelewijn

Dienstverlening gemeente Nijkerk moet beter

1 november 2019 om 10:16 Overig

NIJKERK De dienstverlening aan de burgers en ondernemers door de gemeente moet worden verbeterd. Daarover zijn de partijen in de gemeenteraad van Nijkerk het eens.

Wijnand Kooijmans

Te vaak moeten mensen wachten op een antwoord of blijft dat helemaal uit. De indruk bestaat dat de medewerkers van de servicebalie het stinkende best doen om antwoorden te verzamelen, maar dat het daarna stokt. Wethouder Mariëlle Broekman erkent dat de dienstverlening een punt van zorg is voor het college van burgemeester en wethouders.

Een projectgroep is nu aan de slag om de interne bereikbaarheid te vergroten. Gekeken wordt waar het mis gaat en waarom mensen niet bereikbaar zijn. Mensen moeten of direct antwoord krijgen of, wanneer dat niet haalbaar is, duidelijk meekrijgen wanneer dat antwoord wel gegeven kan worden. Maar ook worden teruggebeld wanneer dat noodzakelijk is.

De hoop bestaat dat hierdoor de dienstverlening snel kan worden verbeterd. Overigens kampt de gemeente nog steeds met onvervulde vacatures hetgeen een druk legt op de totale organisatie.

advertentie
advertentie