Afbeelding
Foto door form PxHere

Beter gevonden worden op het internet

9 maart 2021 om 07:40 Partnercontent

Wie wilt dit niet? Tegenwoordig is het voor vrijwel ieder bedrijf belangrijk om ook op het internet goed gevonden te worden. Vroeger was het normaal om eerst een winkel te openen en door middel van mond-tot-mond reclame je merknaam herkenbaar en populair te maken onder je doelgroep. Nu wordt er eerst besproken wat voor website of webshop er gebouwd moet worden en een fysieke winkel is lang niet altijd meer nodig. Zo hebben veel bedrijven wel nog een kantoor, maar vaak geen fysieke winkel. De doelgroep kunnen we in deze tijd het best bereiken via het internet. Denk aan zoekmachines en social media platformen.

Betaalde versie

Beter gevonden worden kan via een betaalde versie. Er zijn een hoop betaalde versies op het internet. De bekendste is de betaalde versie in Google, Google Ads. Je ziet hier vaak een hoop concurrentie en als je hier niet goed op inspeelt, kan het een dure strategie zijn. Behalve in Google kun je ook adverteren op Facebook of op andere social media platformen. Denk eens aan alle advertenties die je tegenkomt wanneer je scrollt op Instagram of wanneer je een YouTube video bekijkt. We zien de advertenties overal!

Organische versie

De organische versie zijn de zoekresultaten in Google die zichtbaar zijn onder de betaalde versie. Je wilt hier het liefst in de top 3 posities staan. Met behulp van een SEO specialist kun je hiervoor zorgen. Een SEO specialist voert verschillende onderzoeken uit. Er wordt gekeken naar concurrentie, zoekwoorden en hoe de website er nu voor staat. Het is altijd een lange termijn strategie en het vergt veel tijd. Uiteindelijk wordt er ook gekeken naar de doelgroep en waar de doelgroep zich bevindt.

Online marketeer inhuren

Misschien een hoop informatie over internet en de online marketing mogelijkheden. Het voordeel is dat je super veel kansen hebt om te groeien, omdat je van veel mogelijkheden gebruik kunt maken. Dit is tegelijkertijd ook een van de grootste nadelen, omdat je wel goed op de hoogte moet zijn van alle nieuwe updates. De onlinewereld ontwikkelt zich eigenlijk dagelijks. Wil je je liever niet mengen in deze wereld? Dan kun je altijd een online marketeer of bijvoorbeeld een Growth Hacker inhuren. Door een expert in te huren hoef je zelf niet bezig te zijn met je inlezen over alle nieuwe updates, maar zorg je er wel voor dat je bedrijf hierin groeit. 

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie