Afbeelding
Harry Koelewijn

Stichting Citymarketing Nijkerk opgericht

31 mei 2018 om 16:17 lokaal

NIJKERK In Nijkerk is de stichting Citymarketing Nijkerk officieel opgericht. Doel is Nijkerk op de kaart te zetten als sterk merk. Slogan is Lekker Nijkerk -  Stad vol Smaak. Eén van de eerste acties is de plaatsing van borden aan drie invalswegen van Nijkerk met daarop het logo van de stichting.

Wijnand Kooijmans

De oprichting markeert, zo zegt voorzitter Han Verhoog, zowel een eind moment als de start van een nieuwe aanpak. In dat kader wordt op korte termijn een citymarketing manager worden aangetrokken alsmede een marketingcommunicatie medewerker. Tevens is de website www.lekkernijkerk.nl de lucht ingegaan. Hierop zijn bijvoorbeeld alle activiteiten te vinden die in Nijkerk plaatsvinden. Maar er is ook andere informatie over de stad te vinden. Tevens is veel ruimte gereserveerd voor ondernemers.

OPRICHTING De oprichting is een direct gevolg van voorbereidend werk door het Platform Binnenstad Nijkerk en de Dialooggroep Economie en Bedrijfsvoering. In beide groepen kwam naar voren dat het Nijkerk ontbreekt aan een sterk merk en dat daar verandering in moet te komen. Het voorwerk voor de oprichting van de stichting is gedaan door vrijwilligers.

Bestuurlijk blijft dit ook zo. Voorzitter is Han Verhoog, secretaris Lisette Noordzij en penningmeester Rob Veltink. Roel van de Beek is bestuurslid. Met de professionele medewerkers moet de stichting een bijdrage leveren aan de groei van Nijkerk met betrekking tot meer bezoekers. Die moeten dan vooral naar de binnenstad komen. Maar ook inwoners moeten de stad aantrekkelijker gaan vinden en er moet meer bedrijvigheid komen.

SUCCES Meer succes voor Nijkerkse ondernemers, meer gezelligheid in het centrum, minder leegstand en meer welvaart zijn de streefdoelen. Bij de zoektocht naar wat Nijkerk sterk maakt zijn gesprekken gevoerd met talloze partijen. Hieruit is uiteindelijk 'Lekker Nijkerk – Stad vol Smaak' naar voren gekomen. Daarnaast kon eind 2017 de bevolking een logo kiezen. Een half jaar geleden is gestart met de Facebookpagina Lekker Nijkerk. Daarnaast is het logo al op veel plekken in het centrum zichtbaar.

Nauw overleg wordt gevoerd met de gemeente Nijkerk omdat dit één van de belangrijkste financiers is van de stichting. Bij de voorbereidende werkzaamheden is onder meer gebruik gemaakt van de diensten van Perron 18 uit Nijkerk. Volgens Verhoog zijn de gesprekken met de city-manager al in een vergevorderd stadium en wordt binnenkort de naam bekendgemaakt.

STAD Volgens Verhoog moet Nijkerk over vijf jaar een bruisende stad zijn. Met tal van activiteiten. Op zich wordt de stichting zelf geen organisator voor evenementen, al sluit Verhoog een uitzondering op deze regel niet uit. Ook ziet hij mogelijkheden twee evenementen met elkaar te verbinden, zodat een meer aansprekend evenement ontstaat.

De keuze voor het merk is ingegeven door de vele bedrijven die in Nijkerk zijn gevestigd binnen de food sector. Mogelijk dat Nijkerk in de toekomst nog een centrum van smaak krijgt in het kader van de plannen voor de bouw van een nieuw stadhuis.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie