Afbeelding
Stichting Citymarketing Nijkerk

Het hele bestuur van Stichting Citymarketing Nijkerk treedt af

Activiteiten

NIJKERK Het volledige bestuur van de Stichting Citymarketing Nijkerk heeft besloten om af te treden. De gemeente Nijkerk zal voorlopig de directe verantwoordelijkheid voor de citymarketing activiteiten in het kader van de omzetting van de visie op de vrijetijdseconomie overnemen. 

Dat het voltallig bestuur opstapt, heeft meerdere redenen, zo laat de stichting weten. Een eerste reden is de visie op de vrijetijdseconomie die de gemeente Nijkerk heeft vastgesteld. Daarin wordt citymarketing niet meer zozeer ingezet voor het bredere doel om de gemeente Nijkerk middels de opbouw van een Sterk Merk op de kaart te zetten als een aantrekkelijke plaats waar het ‘lekker’ verblijven, recreëren, wonen en werken is, maar meer voor het specifieke doel om toeristen en andere vrijetijdsbesteders naar de gemeente Nijkerk te trekken. 

BUDGET Daarnaast is de subsidie voor de Stichting Citymarketing Nijkerk, die in het kader van de dialoog Samen aan Zet voor drie jaar toegezegd was, op 31 december 2020 beëindigd. Het nieuwe budget voor citymarketing is geïntegreerd in de financiering van alle activiteiten voor de ontwikkeling van de vrijetijdseconomie en valt duidelijk lager uit. Hoewel het bestuur van de Stichting Citymarketing Nijkerk nu opstapt, blijft het merk ‘Lekker Nijkerk – Stad vol Smaak’ wel bestaan.

‘MET VEEL PLEZIER’ In 2018 werd de Stichting Citymarketing Nijkerk opgericht om sturing te geven aan het opzetten en uitvoeren van een marketingplan voor Nijkerk: de opbouw van een ‘sterk merk’ voor Nijkerk. Vijf enthousiaste vrijwilligers hebben als bestuursleden de stichting opgericht en in deze vorm van burgerparticipatie het project opgepakt om Nijkerk op de kaart te zetten. Ondernemer en bestuurslid Rob Veltink: ,,We hebben hier de afgelopen jaren met heel veel plezier aan gewerkt. Het merk en het logo Lekker Nijkerk – Stad vol Smaak zijn gekozen door de inwoners van Nijkerk en breed bekend gemaakt. Langs de snelweg, bij de toegangswegen, in de stad: overal kom je het merk tegen. De website lekkernijkerk.nl heeft zich ontwikkeld tot de bron voor alle informatie voor een bezoek aan Nijkerk en op social media heeft Lekker Nijkerk duizenden volgers gekregen, uit Nijkerk, maar ook van buiten Nijkerk. We hebben een stadsgids, een welkomstpakket, een professionele promotievideo en vele acties ter ondersteuning van de ondernemers.”

‘MOOIE BASIS’ Voorzitter Han Verhoog: ,,We zijn trots op hetgeen bereikt is, vooral ook dankzij de enthousiaste inzet van citymarketeer Iris Lengkeek en project manager Henry Hamstra. Het hele project is een goed voorbeeld van hoe burgerparticipatie tot mooie resultaten kan leiden. Nu de gemeente de teugels weer strakker in handen wil nemen is dit een goed moment voor het bestuur om de sleutel van Lekker Nijkerk weer terug te geven. Er ligt in ieder geval een mooie basis om de komende jaren verder op te bouwen.”

Het bestuur, bestaande uit Lisette Lanting, Roel van de Beek, Gerard de Gooijer, Rob Veltink en Han Verhoog, zal zorgdragen voor een ordelijke overdracht aan de verantwoordelijke ambtenaren bij de gemeente Nijkerk, zo laat de stichting weten.

advertentie
advertentie